Al vanaf het eerste moment dat SkyShowtime in Nederland actief is, heb ik mijzelf aangemeld. Ik ben een enorme liefhebber van goede films en series, dus leek mij dit een mooie aanvulling op hetgeen ik nu al aan abonnementen heb. Maar toch echt niet tevreden over SkyShowtime…

Ik ben in de afgelopen jaren lid geworden van de nodige streamingsdiensten, zoals Netflix, Prime Video, HBOmax, Disney+ en viaplay. Over alle diensten wel tevreden, zeker als het gaat om beeld en geluid. Daarbij springen voor mij Prime Video en HBOmax er wel uit qua beeld en zeker qua geluid. Op de voet gevolgt door Netflix en daarna Disney+. Viaplay gebruik ik eigenlijk alleen om Formule 1 en PDC Darten te kijken.

En toch wilde ik ook nog SkyShowtime, omdat daar toch ook weer films en series op komen die ik graag zou willen zien. Maar tot op de dag van vandaag eigenlijk nog geen gebruik van gemaakt, omdat men geen Doldby Digital 5.1 aanbied. Althans ik krijg het niet binnen.

Het ligt aan uw apparatuur

In het begin was ik gebonden aan de Xiaomi Ultra HD 4K TV Stick, omdat er nog geen app voor de Samsung TV (Tizen) was van SkyShowtime. De TV-stick is zeker geschikt om goed beeld te streamen en ook alle geluidstypes kan doorsturen. Maar toch viel het mij tegen om SkyShowtime te streamen, want ik kreeg geen DD5.1 geluid, terwijl de andere streamingsdiensten dit wel doorgeven, zelfs Dolby Atmos. Dus waarom dan niet via deze nieuwe streamingsdienst?

Gezocht in de instellingen, maar nergens kan ik geluidsinstellingen vinden. Raar, want de nieuwste films zullen ze toch wel in minimaal DD5.1 doorsturen? Dan maar even contactleggen met de helpdesk, waarvoor je al heel veel moeite moest doen om ergens iets te vinden om contact te kunnen leggen. Bellen is tegenwoordig sowieso al lastig bij veel bedrijven en ja, dus ook bij SkyShowtime.

Maar via de chat kreeg ik contact, waar het al snel duidelijk werd dat men zelf geen oplossing had en de schuld bij mij als gebruiker neerlegde. Het lag gewoon aan mijn apparatuur, die is gewoon niet geschikt voor DD5.1. Nadat ik ze had uitgelegd dat ik ook de beste streamingsdiensten streamde en daar wel minimaal DD5.1 surround kan streamen. Al snel vinden ze je dan al niet meer leuke en vervelend worden en ineens was er geen actie meer in de berichten. Ze hebben gewoon geen oplossing…

Kleine hoop kwam opzetten

En dan lees je ineens dat de app voor Tizen (Samsung TV) beschikbaar is. Dus hup, installeren en testen, kleine hoop was er toch wel dat het misschien nu wel goed zou komen met het geluid.

Maar helaas, weer te vroeg gejuicht. Het is nog steeds de zelfde bagger, nog steeds maar stereo. Ohnee, SkyShowtime zegt dat het DD2.0 is en dat ligt aan mij apparatuur. Daarom kan ik andere streamingsdiensten wel gewoon genieten van super gaaf en mooi geluid, wat een film 10x mooier maakt dan de DD2.0 die ik nu via SkyShowtime heb.

Vandaag dan maar weer een e-mail gestuurd naar de helpdesk, dat ik nog steeds niet heb wat ik behoor te hebben. Net als de levenslange korting die men maar niet heeft verrekend. Daarop zit ik ook nog steeds te wachten, dat ze mij met terugwerkende kracht dat terugbetalen en vanaf dat moment de gereduceerde prijs in rekening brengen.

Eigenlijk zou het ze sieren om vanaf het eerste moment het geld terug te geven, omdat men niet voldoet aan de verwachtingen die ze mij steeds wel hebben gegeven, dat het geluid gewoon goed zou zijn, dat ik minimaal DD5.1 zou kunnen streamen.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Ik heb al aan veel dingen gedacht en diverse zaken bekeken, op diverse apparaten getest, maar niets lijkt te werken. Zou SkyShowtime een hele vreemde codec gebruiken? Maar dat lijkt mij sterk, omdat mijn receiver vele formaten geluid aankan en kan verwerken. Wat zou het dan kunnen zijn?

Ik ben uitgedacht, geen mogelijkheden meer. Het enige waar ik nu nog aan denk is dat er wellicht iets niet goed staat in mijn account bij hen op de server, dat de server mij het verkeerde signaal doorstuurt. Dat zou vreemd natuurlijk, dat de server bepaald welke signaal ik mag afspelen. Maar wie weet….

Ik wacht het nog even af, wat het nieuwe excuus zal zijn van de helpdesk en anders zijn ze gewoon weer een klant kwijt. Ik ga echt geen top-films kijken in stereogeluid. Dat breekt een film af tot op de bodem..

2 Replies to “SkyShowtime komt belofte niet na”

  1. Al een tijdje was ik aan het klagen over het geluid wat SkyShowtime doorstuurde met films en series, dat het geen DD5.1 was. Steeds kreeg ik domme antwoorden dat het aan mijn apparatuur lag, wat raar was als andere streamingsdiensten wel minimaal D5.1 doorsturen.

    Maar wat blijkt nu, na lang zeuren, dat SkyShowtime Nederland al die tijd heeft gelogen tegen mij, want het onderstaande antwoord kreeg ik vandaag via hun eigen support!!

    —-

    “Bedankt dat je contact hebt opgenomen met SkyShowtime klantenservice. We verontschuldigen ons echt voor de vertraging in het antwoord en het ongemak voor jou.

    We verontschuldigen ons momenteel, SkyShowtime ondersteunt alleen 2.1-geluid. We werken aan upscaling van inhoud met 5.1-geluid. Als klant begrijpen we hoe moeilijk het voor je is om films met stereogeluid te bekijken. We willen echt niet zo’n soort ervaring creëren voor onze waardevolle klanten.

    We stellen je feedback zeer op prijs, omdat we altijd op zoek zijn naar verbetering van onze gebruikerservaring. Wees ervan verzekerd dat we je waardevolle feedback zeker zullen delen met het betrokken team. We blijven werken aan het verbeteren van ons platform voor een betere klantervaring en uw feedback zal ons helpen onze diensten te verbeteren.

    Uw begrip en geduld worden in dit geval zeer op prijs gesteld.”

    Dus mijn bevindingen waren goed…

    1. Ik kreeg dat zelfde antwoord als jij, dat het aan mijn apparatuur lag en welke film/serie ik had aangeklikt. Maar blijkbaar geeft men nu toe dat er helemaal geen DD5.1 meegestuurd wordt, bij niet een van de films of series. Wat een leugenaars zeg! Schandalig en dan ook nog de klant de schuld geven dat de apparatuur niet goed is. Belachelijk voor woorden dit zeg!!!!

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.