Als je een webshop of website runt voor je bedrijf, dan moet je zeker niet vergeten om je oren goed open te houden en te luisteren wat de gebruikers (klanten) te vertellen hebben over je webshop/website. Vaak krijg je goede of opbouwende feedback vanuit je klanten waar je website verbetert zou kunnen worden. Ook ik heb dat gedaan en voor mij was dat het teken voor een nieuwe frisse uitstraling voor mijn webshop!

Zelf ben je vaak heel tevreden met je website en/of webshop. Je vind hem gaaf, super mooi en vaak ook nog de mooiste van het internet. Maar is dat wel zo? Vinden de lezers, gebruikers en/of klanten van jouw website/webshop dat ook zo?

Nu zit er natuurlijk wel een groot verschil tussen een zakelijke website of een persoonlijke blog, gezien een persoonlijke blog ook vaak een persoonlijke uitstraling heeft en waarin jij je persoonlijke kant wil laten zien, niet alleen in de teksten maar vaak ook in de persoonlijke template. Wat een ander er van vind, is voor deze bloggers vaak dan minder belangrijk.

Bloggers die hun website helemaal volproppen met advertenties hebben dan vaak ook een heel ander doel, dat is zoveel mogelijk geld verdienen met hun website. Ik vind dat persoonlijk ook niets meer met met persoonlijke blogs te maken hebben, maar deze bloggers schrijven vaak verkapte reviews met hun “persoonlijke” blogs. Niets mis mee hoor, begrijp me niet verkeerd. Alleen vind ik persoonlijk dat soort blogs niet prettig om te lezen vanwege de vele advertenties die je tussen de teksten tegenkomt.

Ik zelf heb het ook geprobeerd, maar na een paar weken heb ik het allemaal weer van mijn pagina verwijdert. En ja, ik gebruik mijn eigen persoonlijke website ook om mijn eigen bedrijf te promoten. Het zou raar zijn als ik dat niet zou doen. Ook nu schrijf ik eigenlijk weer een verkapte blog over mijn webshop van mijn bedrijfje BadmintonWorld Bespanservice.

Maar het is ook een hobby van mij! Eigenlijk twee hobby’s! Ik vind het leuk om websites te bouwen en ik vind het leuk om een bespanservice te hebben. Het tweede is echter een uit de hand gelopen hobby geworden, dus heb er een bedrijfje van gemaakt.

Dus ja, ik ben ook schuldig aan sluikreclame maken op mijn website voor mijn eigen bedrijfje. Maar mijn persoonlijke website is verder vrij van tracking cookies welke verstopt zitten in de affliliate marketing die vele websites tegenwoordig hebben ingebouwd. Cookies waarbij je bijvoorbeeld die televisie nog honderd keer voorbij ziet komen, terwijl je dat ding allang hebt gekocht. Nee, ik hou het schoon en netjes, dat is mijn keuze geweest.

Nieuwe mogelijkheden in de webshop

Zoals ik zojuist al schreef, is het verstandig om je oren goed te gebruiken en naar de gebruikers te luisteren, wat in mijn geval mijn klanten zijn. Ik kreeg te horen dat er bepaalde teksten niet goed leesbaar waren als men een optie moest selecteren bij artikel wat men wilde bestellen. Tevens vond men dat het winkelmandje niet duidelijk vindbaar was in mijn webshop en nog wat kleine zaken.

Dus ben ik er eens goed voor gaan zitten om te kijken waar ik het een en ander kon gaan wijzigen. Al snel kom je er ook achter dat je links en rechts wat moet investeren om plugins aan te schaffen die bepaalde zaken op je website weer net wat beter laten verlopen. Maar als ondernemer weet je dat niet alles gratis is en dat een investering soms ook echt nodig is.

Handige en nuttige zaken die ik nu heb aangepast in mijn webshop zijn o.a.:

  • Betere vindbaarheid winkelmandje
  • Betere vindbaarheid “Mijn account” waar de klant zijn/haar gegevens kan terugvinden en instellen
  • Uitgebreide filter om te zoeken binnen de artikelen in de categorieën
  • Uitgebreide keuze bij het afrekenen binnen de betalingsmogelijkheden
  • Keuze kunnen maken wanneer en waar je de bestelling wil laten afleveren en/of ophalen
  • Een frissere en professionelere uitstraling van de webshop in het algemeen
  • Op de server gezorgd voor betere instellingen voor betere prestaties van de webshop, waardoor deze o.a. sneller is geworden.

Natuurlijk zal ik de komende tijd nog wel wat aanpassingen/verbeteringen doorvoeren, maar persoonlijk vind ik het resultaat al zeer goed en heb al zeer leuke en positieve reacties gehad op de “nieuwe webshop”. Nieuw is dus webshop niet natuurlijk, want heb alleen wat aanpassingen middels template en plugins gedaan. Maar snap dat de mensen vinden dat het een nieuwe webshop is.

En om dan toch maar meteen van de gelegenheid gebruik te maken, ben ik natuurlijk ook nieuwsgierig wat mijn volgers van deze website vinden van mijn nieuwe webshop. Zou leuk zijn als ik wat opbouwende kritiek krijg van mensen die ook vaak met websites en/of webshops bezig zijn. Alle bruikbare tips zijn van harte welkom…

Mocht je nog niet weten waar je mijn webshop kan vinden, klik dan even op de volgende link: https://www.badmintonworldbespanservice.nl/

Super bedankt als je even de tijd hebt genomen om naar mijn webshop te kijken….

4 Replies to “Nieuwe frisse uitstraling”

  1. Een mooie frisse en ook zeer zeker een professionele uitstraling heeft je webshop. Net als deze website, die er altijd netjes en professioneel uitziet. Lekker rustig voor het oog, wat er dan voor zorgt dat je langer blijft hangen. En inderdaad géén vervelende advertenties op je blog.
    Natuurlijk moet jij je eigen blog lekker gebruiken om je webshop van je bedrijfje te promoten. Niets mis mee en je doet het niet overdreven, dat er in alle blogs een link zit naar je webshop.

    Ik vind je webshop echt gaaf geworden. Veel rustiger dan die je voorheen had en overzichtelijker geworden. Ga zo door Corné! Met alle websites die je maar hebt gebouwd of nog gaat bouwen.

    1. Dank je wel Jacob! Het is en blijft een hobby, dus dan vind ik zulke complimenten super gaaf om te krijgen. Dat geeft mij motivatie om door te gaan!

  2. Corné, je website is niet overladen met toeters en bellen (zeggen ze dat in Nederland ook?) Je schreef in je blogpost dat je daar niet van houdt, wel, ik ook niet. De site maakt op mij een heel professionnele indruk.

Geef een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.